Концепція Конгресу


КОНЦЕПЦІЯ
ІІ Конгресу освітян Донеччини
«ОСВІТА ДОНЕЧЧИНИ: ПЕРЕЗАВАНТАЖЕННЯ»
22 – 26.08.2016

Якщо будемо вчити сьогодні так, як учили вчора,
то вкрадемо у наших дітей завтра.
Джон Дьюї

І. Загальна частина


   Ключовим завданням українського уряду та освітян на 2016-2017 навчальний рік є реформування системи освіти. У контексті розбудови нового Донбасу актуальним є «перезавантаження» освіти області – докорінна зміна її парадигми, змісту та форм, технологій, методів і прийомів. Учасники законотворчого процесу, науковці й практики намагаються знайти компроміс, що задовольнив би усіх суб’єктів освітнього процесу; дискусії ведуться від дошкілля, школи до післядипломної освіти.
   Зокрема, щодо оновлення нормативно-правового забезпечення, методологічних засад і практичних підходів до збереження субкультури дошкільників; здійснення інтегрованого навчання в початковій школі, яке стимулювало б розвиток дітей не стільки через предмети, скільки через розгляд тем та ігри, музичну діяльність, образотворчість.
   Чимало дискусій точиться й навколо реформування середньої та старшої школи. Одна з головних – розвантаження учнів, зменшення кількості предметів та їх спрямування на формування компетентностей, а не на запам'ятовування та репродукцію. Не менш обговорюваним є запровадження старшої профільної школи.
   Провідником реформ, здатним практично реалізувати нову систему освіти, є педагог. Важливо надати йому більше автономії, забезпечити соціальні ліфти, створити умови для навчання впродовж життя, підвищення кваліфікації за самостійно обраними модулями – для чого переформатувати методичні служби і систему післядипломної освіти.
   Тож, якою має бути сучасна «Освіта – для життя» щодо формування компетентностей, умінь і знань, необхідних у ХХІ столітті? Що вкладається у поняття «перезавантаження» щодо програм, підготовки та перенавчання педагогів, нової системи управління освітою, зокрема, децентралізації; а також створення опорних шкіл, оснащених найсучаснішими лабораторіями та обладнанням, новою матеріально-технічною базою? Якою бачать майбутню освітню систему області науковці та практики? – відповісти на ці питання почасти прагне Конгрес.

1.1. Конгрес освітян Донеччини – обласний форум, що збере понад 500 учасників із 28 міст і районів області.

1.2. До участі в Конгресі запрошуються наукові та науково-педагогічні працівники,керівники та методисти районних (міських) методичних служб регіону; управлінці, методисти, керівники методичних об’єднань та педагоги, психологи, соціальні педагоги ДНЗ, ЗНЗ, ПНЗ області; представники громадських  освітніх організацій, волонтери.

1.3. Мета Конгресу: Обговорення й визначення напрямів і шляхів «перезавантаження» системи дошкільної, загальної середньої, позашкільної та післядипломної освіти області, узгодження позицій і спільних дій представників різних її ланок з питань запровадження реформ.

1.4. Завдання:
  1. На основі аналізу виконання програми «Освіта Донеччини. 2012 – 2016 роки» визначити пріоритети, основні завдання та шляхи реформування регіональної системи освіти у 2016-2017 н.р. за напрямами:
    • оновлення змісту сучасної освіти, що має підготувати дитину до життя, праці та забезпечити її становлення як громадянської особистості;
    • підготовка та перенавчання педагогів у системі неперервної формальної, неформальної та інформальної освіти;
    • розробка власної моделі освітньої інфраструктури та управління освітою, зокрема децентралізації і створення опорних шкіл, з урахуванням світового досвіду.
  2. Забезпечити інтеграцію науки, методичного і психологічного супроводу, практичної педагогічної діяльності та громадських освітніх ініціатив.
  3. Представити кращий досвід роботи районних (міських) методичних кабінетів (центрів), педагогічних колективів загальноосвітніх та позашкільних навчальних закладів, окремих педагогічних працівників щодо впровадження освітніх інновацій.
  4. Презентувати бачення нової системи освіти області, що є фундаментом реформ.
  5. Виробити резолюцію щодо шляхів «перезавантаження» системи дошкільної, загальної середньої, позашкільної та післядипломної освіти області, узгодження позицій і спільних дій представників різних її ланок з питань запровадження реформ.

1.5. Організатор Конгресу освітян Донеччини – Донецький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти, який: розробляє концепцію і програму Конгресу; інформує потенційних учасників про заходи й умови проведення заходів, розсилає інформаційні листи; здійснює організацію та проведення Конгресу.

1.6. Мови Конгресу – українська, російська, англійська.

1.7. Конгрес проходить на базі освітніх закладів м.м. Краматорська, Слов’янська відповідно до програми.

ІІ. Програма Конгресу


2.1. Конгрес освітян Донеччини триває протягом 4 робочих днів. Форми проведення: інтерактивна виставка, пленарне засідання, робота в секціях, практикум, методичні вітальні, круглі столи, дискусійні клуби, воркшопи, майстер-класи тощо.

2.2. Програмою Конгресуосвітян Донеччини передбачено:
- інтерактивна виставка «Педагогічні діалогові вікна»;
- відкриття Конгресу, пленарне засідання;
- робота секцій відповідно до програми;
- практикум для педагогічних працівників базових дистанційних шкіл;
- закриття Конгресу, нагородження учасників.

ІІІ. Нагородження учасників


3.1. Оргкомітет Конгресу нагороджує сертифікатами найбільш активних учасників роботи секцій – за презентовані найцікавіші інновації в роботі.
3.2. Сертифікатами учасників інтерактивної виставки «Педагогічні діалогові вікна» нагороджуються (за результатами конкурсного відбору) автори п’яти найкращих у кожному «вікні» доробок.
3.3. Володарі сертифікатів мають право використовувати їх для популяризації власної діяльності.